دین یا علم بدون دین؟
تجربه ها و خاطرات من

شنبه 12 اسفند 1391
ن : کامی

دین یا علم بدون دین؟

به نام زیبا ترین و ماندگارترین معشوق. معشوقی که همه ی ما خواستار این هستیم که همه ی زندگیمان را در راه او از کف بدهیم . من گاهی فکر می کدم چه خوب بود ما اختیارمان فقط در دست خدا بود یعنی دست خود خدا بود نه اینکه یک سری افعال را خدایی تشخیص دهیم و با انجام دادن آن ها بارسنگین مسیولیت کار خود را به دوش خداوند بیندازیم که بسیار کار آرامش بخشی است ولی افسوس که خدا می خواهد انسان ها را همان هارا که برترین مخلوقاتش نامید را غربال کند و دانه درشت ها را برای خود بردارد به همین ترتیب در یک عرصه ای به نام دنیا همه ی تجهیزات را در اختیار ما قرار داد و خود به تماشای ما نشست و داورانی تیزهوش و دقیق را بر هر کدام ما برگمارد و یا می گویند که ما جوهره ای داریم حقیقتی داریم که هر عملی که انجام می دهیم بر آن اثر می گذارد و سر اخر طبق اعمالمان، درباره ی ما قضاوت خواهند کرد .

اکنون که دور ، دور ماست چه باید بکنیم ؟ دین یا علم بشر بدون دین؟ هر کدام از اینها نتایجی به همراه دارد ولی با این تفاوت که بنیانگذار دین یعنی محمد مصطفی با خداوند رابطه داشته و پشتوانه ی محکمی برای دین به شمار می رود و بعد از قرن ها محمد نامی مقدس و کلامش ، کلام خداست و این به روشنی روز است مگر اینکه چشمانمان را ببندیم و منکر نور شویم . از آن طرف بشر بدون دین به نتایج فوق العاده ای دست یافته ولی هنوز هم نتوانسته به صورت همه جانبه درد های انسان را درمان کند. اما دین ناب محمدی بارها از امتحان خارج شده است من خود بسیار مومن آل محمد را دوست دارم چقدر از بودن کنار ان ها لذت می برم چون هنوز مومن به تمام معنا ندیده ام ولی خوشبختانه الگوهای معصوم برای ما نقش چراغ را بازی می کنند که البته روایات جعل شده ، تاثیر گرفتن و تغییر کردن دین در طول تاریخ آفاتی هست که ما را تهدید می کند . اما آرامش دلچسبی که دین با بصیرت چشم به انسان می دهد بارها بهتر از آرامشی است که روانشناسی مدرن با بستن چشم به انسان می دهد.

به عنوان تذکر عرض کنم که درمانگری های روانی علم قابل ستایش است با این که تجربی و ناقص و غیر قابل اعتماد است ولی باز هم قابل ستایش است طوری که اکنون بدون مدد گرفتن از آن ها زندگی دشواری خواهیم داشت ولی منظور من این بود که انسانی بخواهد بدون اتکا به دین و با تکیه به علم بشری شخصیت خویش را بسازد اشتباه محض است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جرف دل جوون 20 ساله و آدرس kami45.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.